Niełatwo jest ocenić faktyczny przebieg auta. Jednym z elementów, po którym można poznać wiek samochodu, jest przednia szyba. Jej stanu technicznego nie da się w żaden sposób ukryć. Pozwala ona na dokonanie oceny pojazdu. Wraz z użytkowaniem staje się matowa, ciemniejsza, pojawiają się zarysowania. Co jeszcze świadczy o znacznym zużyciu szyby czołowej?
Matowienie przedniej szyby
Elementem świadczącym o zużyciu przedniej szyby jest jej matowienie. Do takiego zjawiska dochodzi po przebiegu przekraczającym 100 tysięcy kilometrów. Kolejne kilometry sprawiają, że przednia szyba ciemnieje, a jej stan znacznie się pogarsza, utrudniając poruszanie szczególnie po zmroku. Trudniej jest dostrzec obiekty poruszające się na pasie ruchu bądź poboczu. Może także dojść do oślepienia kierowcy światłami aut, które nadjeżdżają z przeciwka.
Zarysowania i zamglenia
Objawy świadczące o znacznej eksploatacji to także drobne zarysowania. Jest to spowodowane pracą wycieraczek, a także niedostatecznym zwilżaniem płynem do spryskiwaczy. Mogą także wystąpić niewielkie odpryski i pęknięcia zlokalizowane w polu widzenia kierowcy. Niekorzystnie na wygląd szyby czołowej wpływają również warunki atmosferyczne, na przykład śnieg, grad, wiatr czy deszcz.
Nowa szyba przednia zapewnia komfort jazdy, a także szybką reakcję na drodze. Pomaga również w znacznym skróceniu drogi hamowania. Przed instalacją nowej szyby czołowej zwracamy uwagę na wybór odpowiedniego kleju montażowego. Niewłaściwy preparat może przyczynić się do powstania niekontrolowanych naprężeń, co może skończyć się pęknięciem.